Declaraţia Directorului General al Regiei Autonome ”Registrul Auto Român” privind politica în domeniul calităţii și al controlului intern managerial

Regia Autonomă ”Registrul Auto Român” este organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranţei rutiere, protecţiei mediului înconjurător şi asigurarea calităţii.

Politica referitoare la sistemul de management al calității din cadrul Regiei Autonome ”Registrul Auto Român” este de a determina, înțelege și satisface cerințele și așteptările clienților și ale părților interesate, în conformitate cu cerințele legale și reglementate aplicabile.

De asemenea, Regia Autonomă ”Registrul Auto Român” are un impact major în diversificarea și îmbunătăţirea calităţii produselor și serviciilor oferite publicului de către profesioniștii din industria auto, în creşterea siguranţei circulaţiei rutiere şi a securităţii transportului auto, în condiţii de minimizare a efectelor negative asupra mediului înconjurător.

Pentru a pune în practică această politică, precum și pentru alinierea la standardele și normele europene și internaționale din sfera sa de activitate, Directorul General al Regiei Autonome ”Registrul Auto Român” se angajează să contribuie la menţinerea și îmbunătățirea continuă a sistemului de management al calităţii în conformitate cu cerințele standardului SR EN ISO 9001 și integrarea sistemului de control intern managerial, reglementat prin Ordinul Secretarului General al Guvernului 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice.

Obiectivele principale în domeniul calității ale Regiei Autonome ”Registrul Auto Român” sunt:

  • asigurarea unui cadru instituţional transparent, echidistant în toate activităţile desfăşurate, deschis şi orientat către furnizarea de servicii de calitate în vederea creşterii încrederii beneficiarilor şi a celorlalte părţi interesate în serviciile oferite de Registrul Auto Român;
  • anticiparea, îndeplinirea şi depăşirea cerinţelor părților interesate, prin creşterea responsabilităţii tuturor factorilor implicaţi, promovarea competenței și conșientizării angajaților cu privire la importanța calității muncii pe care fiecare o prestează;
  • îmbunătăţirea continuă a performanței şi eficacităţii sistemului de management al calităţii, prin aplicarea principiului lui DEMING (Planifică-Efectuează-Verifică-Acţionează) tuturor proceselor ce se derulează în instituție;
  • creșterea nivelului de satisfacție a clienților și altor părți interesate, dublată de creșterea eficienței operaționale, printr-o abordare procesuală și susținerea profesionalismului utilizând un sistem de management al performanței și carierei integrat;
  • implementarea unei abordări bazate pe analiza de riscuri și oportunități și dezvoltarea unei culturi organizaționale orientate spre conformitate, siguranță și client;
  • asigurarea monitorizării continue a performanţelor şi evaluarea îndeplinirii programelor, obiectivelor și rezultatelor intenționate;
  • analiza periodică a sistemului de management al calităţii, efectuată de managementul de la cel mai înalt nivel, evaluarea conformării cu prezenta politică şi stabilirea oportunităţilor de îmbunătăţire.

LEADERSHIP ȘI ANGAJAMENT

În calitate de Director General al Regiei Autonome Registrul Auto Român, mă angajez, prin exemplul personal și prin autoritatea de care dispun, să mențin, să dezvolt și să îmbunătățesc continuu sistemul de management al calității. Voi pune în aplicare această politică prin asigurarea:

  • că politica și obiectivele referitoare la calitate sunt stabilite și sunt compatibile cu direcția strategica și contextul instituției;
  • resurselor necesare menținerii, dezvoltării și îmbunătățirii continue a sistemului de management al calității;
  • comunicării, înțelegerii, conștientizării și aplicării politicii în domeniul calității la toate nivelurile în interiorul instituției;
  • conformării la obligațiile impuse de legislația aplicabilă în domeniu, inclusiv cele legate de protecția datelor cu caracter personal, precum și de reglementările proprii;
  • calității serviciilor prestate către clienți aceștia precum și a bunei practici profesionale;
  • instruirii și conștientizării întregului personal referitor la importanța înțelegerii, respectării și satisfacerii cerințelor și așteptărilor clienților și părților interesate;
  • direcționării și susținerii persoanelor cu responabilități și autorități în asigurarea implementării și îmbunătățirii sistemului de management al calității;
  • direcționării și susținerii persoanelor cu responsabilități și autorități în implementarea și menținerea cerințelor privind protecția datelor cu caracter personal;
  • comunicării permanente cu clienții, cu furnizorii, cu toate persoanele care lucrează pentru sau în numele instituției, cu opinia publică și cu alte părți interesate.

Politica Regiei Autonome ”Registrul Auto Român” în domeniul calității este analizată și îmbunătățită continuu fiind cunoscută, asimilată și aplicată de către toți angajații și accesibilă partenerilor și părților interesate pe site-ul oficial al instituției www.rarom.ro.

Director General
Mihai ALECU

Data
18.09.2023

Sediul Central

Calea Griviţei
nr. 391A, sector 1,
Bucureşti, cod 010719

Operator de date cu caracter personal nr. 1253

Copyright © 1999-2024. Registrul Auto Român R.A.
Termeni şi condiţii | GDPR

Operator de date cu caracter personal nr. 1253