Cum trebuie procedat în cazul pierderii, furtului sau distrugerii cărţii de identitate a vehiculului?

Actele necesare obţinerii unui duplicat al cărţii de identitate a vehiculului sunt:

– cerere activitate R.A.R. – solicitare eliberare document nou (cererea se va completa olograf de către solicitant, pe propria sa răspundere; va fi semnată în prezenţa angajatului R.A.R. care efectuează prestaţia);
– actul de identitate al solicitantului;
– documente care atestă calitatea de deţinător a solicitantului (act de vânzare-cumpărare, factură, act de adjudecare etc.), dacă solicitantul nu este cel care figurează ca deţinător în evidenţele autorităţii de înmatriculare.
– dacă solicitantul nu este deţinătorul vehiculului (persoană fizică), sau dacă deţinătorul este persoană juridică, este necesară prezentarea actului de reprezentare (împuternicire notarială, dacă deţinătorul este persoană fizică sau delegaţie, dacă deţinătorul este persoană juridică);

Delegaţia trebuie să conţină datele de identitate ale reprezentantului deţinătorului, să identifice vehiculul prin numărul său de identificare (seria de şasiu sau caroserie), să specifice care este prestaţia pentru care s-a emis delegaţia (eliberare duplicat al cărţii de identitate), să poarte număr de înregistrare şi să fie semnată (şi ştampilată, dacă este cazul) de către emitent.

Începând cu data de 16.07.2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 109/2018, pentru obţinerea duplicatului CIV este obligatorie prezentarea vehiculului la RAR în vederea identificării sale.