În ceea ce priveşte autorizarea service-urilor auto Registrul Auto Român a hotărât, prin aprobarea Consiliului de Administraţie în lunile iulie şi august 2011, acordarea autorizaţiei diferenţiată pe mărci şi activităţi ce vor viza îndeosebi calitatea lucrărilor efectuate pentru diverse mărci de vehicule, asumarea responsabilităţii service-urilor privind activităţile pe care solicită să le desfăşoare şi ordonarea operatorilor din piaţa serviciilor de tip service auto în funcţie de capacitatea tehnologică, numărul de angajaţi şi în nici un caz după ambiţiile personale ale patronilor de service auto sau ale administratorilor acestora.
Aceste costuri cuprind contravaloarea prestaţiilor care nu au fost avute în vedere în totalitate atunci când a demarat această activitate. Ele conţin pe de o parte gestionarea dosarului şi a documentelor aferente acestuia, corespondenţa şi emiterea autorizaţiei operatorului, precum şi evidenţa informatică a datelor, iar pe de altă parte prestaţia pe care o efectuează RAR în cadrul auditului iniţial şi al celui de supraveghere atunci când trebuie să verifice pe teren toate condiţiile prevăzute de lege, inclusiv dotarea logistică, SDV-urile (scule, dispozitive şi verificatoare) specifice fiecărei mărci solicitate, precum şi documentaţia tehnică necesară reparaţiilor.
Costurile privind autorizarea diferenţiată pe mărci şi activităţi a service-urilor, ce au intrat în vigoare începând cu 1 octombrie 2011, nu au nicio legătură cu susţinerea financiară a funcţionării ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Control în Transport Rutier), aşa cum se vehiculează pe anumite canale media, ele fiind propuse şi aprobate anterior apariţiei Ordonanţei 26/31.08.2011 privind înfiinţarea ISCTR.
Suplimentar, practica a demonstrat că lipsa costurilor diferenţiate pe număr de mărci a dus la apariţia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea pieţii. Astfel, au apărut service-uri auto cu 2-3 angajaţi care doresc să desfăşoare activităţi diversificate pentru 15 şi chiar 20 de mărci. Tot piaţa este cea care a demonstrat că service-urile autorizate şi de către producătorii vehiculelor au investit mai mult şi mai eficient în logistică, personal, SDV-istica, spaţii şi condiţii de muncă mai bune, decât service-urile independente. Registrul Auto Român nu doreşte să-şi asume riscul de a fi incriminat de către clienţii service-urilor auto, care apelează la service-urile independente, bazându-se pe onestitatea autorizărilor.
În realitate costul minimal pe care RAR îl solicită nu poate influenţa costurile de reparaţii, întrucât ele sunt nesemnificative raportate la un număr minim normal de vehicule reparate pe fiecare marcă.
Comunicatul de presă a fost publicat în data de 11/11/2011