Registrul Auto Român a sancţionat într-o săptămână peste 80 de service-uri auto, într-o acţiune de control tematic a Departamentului Supraveghere Piaţă.

Controalele s-au desfăşurat în perioada 30.01.2017 – 8.02.2017 în Bucureşti, la acestea participând 15 inspectori DSP.

Pe lista neconformităţilor găsite la faţa locului se numără: lucrări de reparaţii auto fără autorizaţie tehnică sau în afara domeniului autorizat, neefectuarea şi nemenţinerea dovezilor sau neînregistrarea rezultatelor inspecţiilor finale, nerespectarea prevederilor legale privind acordarea garanţiei la lucrările efectuate, respectiv a certificatelor de garanţie, nemenţinerea condiţiilor iniţiale de autorizare (lipsă verificări metrologice, atestat şef service expirat, lipsă personal calificat şi instruit), sau autorizaţii expirate.

În urma controlului RAR au fost aplicate 82 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de peste 200.000. lei.

Directorul General al Registrului Auto Român, George Adrian Dincă, precizează că aceste acţiuni sunt un semnal transmis celor din piaţa auto, care trebuie să înţeleagă că activitatea lor are un impact deosebit asupra siguranţei circulaţiei.

De aceea, inspectorii DSP vor fi o prezenţă continuă printre agenţii economici, pentru a se asigura că legislaţia în domeniu este respectată integral.

Instituţia noastră recomandă agenţilor economici să respecte în totalitate autorizaţia emisă de RAR, având în vedere că aceasta reprezintă capabilitatea tehnică a service-ului de a efectua reparaţii, astfel încât vehiculul să corespundă condiţiilor tehnice impuse pentru admiterea în circulaţie.

Registrul Auto Român a constatat o creştere a sesizărilor din partea clienţilor nemulţumiţi de reparaţii la vehicule. Regia va lua act de fiecare plângere în parte şi va acţiona în consecinţă prin controale dedicate la faţa locului. Pentru a evita neplăcerile, RAR le recomandă clienţilor să se îndrepte către service-uri autorizate, a căror listă o pot gasi pe site-ul www.rarom.ro. Pentru a nu avea surprize neplăcute le sugerăm clienţilor să verifice totodată şi pentru ce activităţi specifice este autorizat un anumit service, înainte să ducă maşina la reparat.

Precizăm că orice intervenţie la vehicul trebuie să se efectueze doar în baza unei comenzi, deschisă la introducerea vehiculului în reparaţie, iar contravaloarea facturii prestaţiei să evidenţieze lucrările efectuate.

Biroul de presă