Registrul Auto Român

Registrul Auto Român (R.A.R) este organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranţei rutiere, protecţiei mediului înconjurător şi asigurării calităţii.

Citește mai mult

Informări

FelicitarePaste2017

Program de lucru de Sărbători

Registrul Auto Român va avea program normal de lucru în zilele din perioada Sărbătorii de Paşte. Astfel, clienţii RAR sunt aşteptaţi vineri 14 aprilie, în reprezentanţele noastre, până la ora 14.00. Programul va fi reluat marţi 18 aprilie, începând cu ora 8.00.

Vă aşteptăm în sediile noastre din toată ţara şi vă dorim “Sărbători Fericite!”

Biroul de presă

OMOLOGAREA INDIVIDUALĂ A AUTOUTILITARELOR N1
REZULTATE DIN CONVERSIA AUTOTURISMELOR M1

 

Legislaţia naţională intrată în vigoare la data de 4.10.2013, nu mai permite, începând cu această dată, conversia autoturismelor (categorie de omologare M1) în autoutilitare (categorie de omologare N1), cu următoarea excepţie:

Omologarea unui vehicul din categoria N1 obţinut prin modificarea unui vehicul din categoria M1 este admisă numai dacă:
– vehiculul din categoria M1 supus modificării este derivat dintr-un vehicul din categoria N1; şi
– vehiculul final din categoria N1 respectă cerinţele în vigoare pentru încadrarea în categoria N1.
Prin vehicul din categoria M1 derivat din categoria N1 se înţelege acel vehicul a cărui parte anterioară montantului caroseriei aflat în spatele geamurilor laterale faţă (montantul B) este identică cu cea a unui tip de vehicul preexistent din categoria N1 având o caroserie tip BB (furgon) fără geamuri laterale în spatele montantului B.

Pot fi întâlnite următoarele 2 situaţii în care conversia M1 – N1 şi omologarea individuală în România sunt legal posibile:
1. Autovehicule M1 care sunt derivate din autovehicule N1, precum VW Transporter, VW Caddy, Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Mercedes Benz Vito, Fiat Doblo etc. Acestea pot fi modificate din categoria M1 în categoria N1, dacă îndeplinesc condiţiile tehnice pentru încadrarea în categoria N1 (număr de locuri, structură de protecţie a ocupanţilor împotriva deplasării mărfurilor etc.).
2. Autovehicule utilizate importate care nu sunt derivate din autovehicule N1, dar care au fost omologate individual în categoria N1 în ţara de provenienţă, anterior datei de 4.10.2013. Este cazul cel mai frecvent întâlnit. Aceste autovehicule pot fi omologate legal în România în baza prezentării unei dovezi scrise privind înmatricularea în categoria N1 anterior acestei date. Dovezile scrise pot fi: certificat de înmatriculare în categoria N1 datat anterior datei de 4.10.2013, inspecţie tehnică anterioară cu menţionarea categoriei N1, înscris obţinut de la autoritatea de înmatriculare din ţara de origine care atestă încadrarea în categoria N1 anterior datei menţionate, certificare de la constructor / carosier privind data efectuării conversiei. Aceste omologări nu pot fi refuzate, întrucât condiţiile tehnice aplicabile în România la data omologării acestor autovehicule în ţara de origine nu cuprindeau interdicţia menţionată. Omologarea este condiţionată de conformitatea cu condiţiile tehnice aplicabile şi de starea tehnică a autovehiculului.

Semnalăm situaţia autovehiculelor pentru care constructorii au obţinut omologări comunitare de tip atât în categoria M1, cât şi în categoria N1, deşi tipul de bază este cel omologat în categoria M1 (de exemplu Porsche Cayenne). În aceste cazuri, dacă autovehiculul prezentat este omologat comunitar de tip în categoria N1, nu poate fi refuzată încadrarea în categoria N1, întrucât România, în calitate de stat membru al UE, este obligată să recunoască omologările comunitare de tip aşa cum au fost ele acordate. Dacă însă autovehiculul prezentat este omologat în categoria M1, nu poate fi reomologat în România în categoria N1, chiar dacă tipul respectiv are omologare şi în categoria N1, întrucât în acest caz este necesară reomologarea individuală care intră sub interdicţia menţionată mai sus.

Referitor la amenajarea interioară a autovehiculelor N1 provenite din M1 omologate individual, aceasta nu este identică cu amenajarea interioară a autovehiculelor M1, cel puţin din următoarele puncte de vedere:
• Numărul de locuri este obligatoriu mai mic în configuraţia N1 decât în configuraţia M1. În multe cazuri, autovehiculele N1 sunt echipate numai cu locurile din faţă.
• Existenţa obligatorie a unei structuri interioare de protecţie a ocupanţilor împotriva deplasării mărfurilor (panou de protecţie).
• Existenţa obligatorie a unei podele plate în spaţiul destinat transportului mărfurilor.
• Existenţa (facultativă) a unor protecţii pentru geamurile aflate în compartimentul pentru marfă.

Reprezentanţele Registrului Auto Român vor avea, în fiecare zi de joi, program de lucru cu publicul în intervalul 8.00 – 20.00

Începând din luna februarie, programul de lucru cu publicul al reprezentanţelor Registrului Auto Român va fi modificat, o zi pe săptămână. Astfel, în fiecare zi de joi, clienţii vor putea beneficia de serviciile RAR până la ora 20.00, măsură posibilă prin decalarea corespunzătoare a programului de lucru pentru o anumită parte din angajaţii RAR.

„Considerăm că este o decizie firească din partea unei instituţii care îşi respectă clienţii, întrucât există persoane care nu îşi pot neglija unele activităţi în prima parte a zilei. În funcţie de interesul publicului faţă de această iniţiativă, vom evalua posibilitatea extinderii ei”, declară ing. George Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român.

În prezent, în reprezentanţele RAR, programul cu publicul se desfăşoară în intervalul orar 8.00 – 16.00 de luni până joi, respectiv 8.00 – 13.30 în zilele de vineri.

Vă reamintim că obţinerea unei programări pentru activităţile RAR este posibilă în două moduri:
– Completând corect şi complet toate datele din formularul pus la dispoziţie pe pagina www.rarom.ro
– Apelând serviciul Call Center la numărul cu tarif normal 021-9672.

Aplicarea plăcuței cu dimensiuni și mase pe vehicule (OMT 1640/2012)

Conform OMT 1640/2012, întreprinderile care efectuează transport în cont propriu şi operatorii de transport trebuie să-şi doteze vehiculele pe care le deţin cu plăcuţe din care să rezulte dimensiunile şi masele maxime autorizate ale fiecărui vehicul.

Potrivit OMT 788/2013, termenul prin care devine obligatorie dotarea cu plăcuţe va fi 01.01.2014. Sunt exceptate anumite tipuri de transporturi prevăzute la art.19 a OG nr.27/2011 privind transporturile rutiere.

Detalii

Comunicate de presă

Program de lucru de Sărbători

Registrul Auto Român va avea program normal de lucru în zilele din perioada Sărbătorii de Paşte. Astfel, clienţii RAR sunt aşteptaţi vineri 14 aprilie, în reprezentanţele noastre, până la ora 14.00. Programul va fi reluat marţi 18 aprilie, începând cu ora 8.00. Vă aşteptăm în sediile noastre din toată ţara şi vă dorim “Sărbători Fericite!” […]

Detalii

Rezultatele controalelor tehnice în trafic (04 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2016)

Aproape 5 procente (3781) dintre vehiculele verificate tehnic în trafic anul trecut de inspectorii Registrului Auto Român prezentau pericol iminent de accidente. Maşinile aveau defecţiuni grave la sistemele de frânare şi direcţie, la punţi şi fuzete. Registrul Auto Român a verificat anul trecut în trafic nu mai puţin de 76.678 de vehicule în toată ţara. […]

Detalii

Registrul Auto Român a sancţionat într-o săptămână peste 80 de service-uri auto, într-o acţiune de control tematic a Departamentului Supraveghere Piaţă.

Controalele s-au desfăşurat în perioada 30.01.2017 – 8.02.2017 în Bucureşti, la acestea participând 15 inspectori DSP. Pe lista neconformităţilor găsite la faţa locului se numără: lucrări de reparaţii auto fără autorizaţie tehnică sau în afara domeniului autorizat, neefectuarea şi nemenţinerea dovezilor sau neînregistrarea rezultatelor inspecţiilor finale, nerespectarea prevederilor legale privind acordarea garanţiei la lucrările efectuate, […]

Detalii
Membru al Comitetului Internaţional pentru Inspecţii Tehnice Periodice - CITA
Membru asociat al Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere
Membru al Asociaţiei Române pentru Calitate (ARC), afiliat la European Organisation for Quality (EOQ)
RAR este desemnat de Legea 375/2005 pentru Certificare de Produse şi Servicii
Serviciu tehnic notificat la Secretariatul General al ONU
Autoritate de omologare şi Serviciu tehnic notificat la Comisia Europeană